Objevujeme Křivoklátsko – okolí Skryje

První oficiální akce Klubu minituristů a rovnou pod stan. S nápadem přišla Káťa. Začíná být konečně hezky, pojeďme někam. Na jednu noc, ať se nezalekne ten, kdo bude s dětmi takhle venku poprvé. Zatím v menším kolektivu. Uvidíme, jak se nám podaří sehrát rytmus dne s několika dětmi.

Káťa nachází skvělý pozemek přes www. bezkempu.cz. Pro kempování s malými dětmi ideální platforma. Nikdo nás nebude rušit a naopak ani my nikoho. Křivoklátsko. Tam jsme ještě nebyly. Ostrov na Berounce bude jenom náš. Vypadá to parádně. Čechův mlýn se na vás bude těšit, píše pan majitel.

Kromě Katky a Martiny se přidává ještě Péťa, Maruška a Martina. Je nás tedy s dětmi dvanáct. Sraz dáváme v poledne v městečku Skryje. Zelený plácek u kostela vybízí k obědovému pikniku a prvním seznamovacím konverzacím. Za chvilku už vyrážíme směr Skryjská jezírka.

Několik málo kilometrů po modré. Žádný dlouhý výšlap. Výlety vždy přizpůsobujeme tempu dětí. A my s sebou máme i malé turisty, co ještě tolik neujdou. Trasa je pohodová až na úplný závěr, kdy vede podél Zbirožského potoka. Přelézáme několik balvanů, poslední lávka a jsme v cíli. Kouzelné místo. Vypouštíme děti a ty se ihned dávají do objevování okolí. Některé z nich se nezaleknou ani studené vody. Káťa loví Filípka z vody. Odpolední odpočinek, svačinka a rychle zpět k autům. Čeká nás ještě přejezd do Čechova mlýna.

Před námi se otvírá rozlehlá louka. Stavíme stany a rozkládáme deky. Pro mnohé z nás je to poprvé takto bez tatínka. Prostě dámská jízda. Ohříváme se na sluníčku a děti se batolí v trávě. Zítra prý bude pršet, hlásí posádka z vedlejšího stanu. Na zítřek jsme měly velké plány. Zatím to nevzdáváme a necháme se překvapit. Večer uspáváme děti a do pozdních hodin si povídáme v kroužku na dece. Střídavě odbíháme k probouzejícím se dětem.

Ráno vstáváme do lehkého deště. Nic strašného. Děti mají radost z bahna a mokré trávy. Ještě že jsme se vybavily pro jistotu i oblečením na tenhle nečas. Předpověď není ideální, ale vyrážíme směr zřícenina hradu Týřov. Prvně po naučné stezce Po stopách trilobita. Spousta vyžití pro děti. Až těsně před polednem se napojujeme na žlutou trasu. Nejdříve podél řeky a poté prudce vzhůru lesem. Po dešti trasa nevypadá úplně bezpečně. Navíc se blíží rychle velké mraky. Bude zase pršet. S dětmi v nosítkách nemá smysl riskovat. Nahoru by to šlo, ale dolů by to mohlo být trochu nebezpečné. Otáčíme se a dále po naučné stezce se vracíme k autům. Loučíme se. Byly to skvělé dva dny a obrovská motivace pro nás v těchto akcích pokračovat.