Mini přechod Kokořínska

„aneb Kokořínským dolem s kočárkem“

Anna Markvartová

V sestavě 3 mamky, 5 dětí (4,2,2, 8m, 6m), 3 kočárky (TUG 2 double, chariot, Gesslein se 4mi velkými koly) se vydáváme do Kokořínského dolu – cílem je jít co nejméně po asfaltu. K tomu jen dodám, že holky na miminka měly i nosítka a byla to perfektní kombinace.

1. den: Mšeno – kemp ATC Kokořín, cca 9 km

Začínáme na parkovišti u koupaliště (vyhlášené, čistá, studená voda), je tu i pěkné hřiště. Cesta vede po NS Lesopark Debř, pár zajímavých zastávek, krásná cestička. Poté se napojuje na cyklostezku vedoucí dolů do Kokořínského dolu. U Boudeckého mlýna odbočujeme doleva na červenou – Máchova stezka. Tam jsem měla trochu problém s dvojkočárkem na chodníčkách před Pokličkami, musela jsem jet po předním kole, nevešla jsem se – bez pomoci kamarádky bych spící dvojčata a plně naložený kočár neuzvedla. Místy jsou hodně vysoké kořeny. Dále pokračujeme po červené, podél Pšovky, až na křižovatku pod Kokořínem – ten vynecháváme, s kočárky se na hrad nedostaneme. Dál jdeme už po asfaltce k odbočce na kemp ATC Kokořín – zde je náš cíl.

2. den: kemp ATC Kokořín – kemp Harasov, cca 5 km

Na začátku jdeme po silnici až k rozcestí U Grobiána. Tam se vydáváme opět po červené okolo Ladčina pramene, krásná cesta. Poté se napojujeme na silnici a pokračujeme po ní okolo rybníka Harasov až do kempu. Po červené, po druhé straně rybníka, by to s kočárky nešlo, jsou tam schody, zčásti rozbité, prudký a úzký úsek nahoru i dolů. Po postavení stanů a jídle jsme se tam šli podívat, a nešli jsme na ty schody vůbec, pro malé děti je to tam velmi nebezpečné. Ale vyhlídku nad rybníkem doporučuji. Celé místo má své kouzlo.

3. den: kemp Harasov – Lhotka, vlakem do Mšena, cca 5 km

Původně jsme chtěly jít po NS Poklady Harasova do Vysoké, je zde prý výborná cukrárna. Ale pro kočárky nám to nebylo doporučeno. Vyrážíme tedy po silnici a napojujeme se opět na červenou. Jdeme po ní pouze pod skálu Lokomotiva, zde se napojíme na silnici a jdeme po ní – úsek nad rybníkem ve Štampachu je pro kočárky velmi nevhodný, strmé stoupání po kamenech, úzká pěšinka a pod ní sráz. Na červenou se opět napojujeme u skály Mefistofeles. Tam je cesta rozmanitá mezi skalami, v jednom místě jsem s dvojkočárkem mezi stromy neprojela a musely jsme ho zvednout výš. Až po přechod železnice je cesta bez problému. Za ním je ale úzká pěšinka se srázem nad Pšovkou a končí můstkem z klád – toto musely jít děti pěšky a já jela po předním kole. Tento úsek doporučuji vynechat nebo jít pouze s chariotem pro jedno dítě a dalším člověkem, jen za sucha. Cesta končí na nádraží ve Lhotce, kde jsme se nacpaly do malého motoráčku a jely do Mšena. Zde doporučujeme zmrzlinárnu u náměstí 🙂